Служба автосервісу

Тема: СТО для автомобілів

Станція технічного обслуговування (СТО або «автосервіс») - підприємство, що надає послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобільного транспорту, а також встановленню додаткового обладнання.

Існують як спеціалізовані СТО, які надають обмежений набір послуг, так і загальні. Перші як правило є невеликими станціями тільки із спеціалізованим обладнанням, тоді як другі потребують не тільки більше площі, а і ширшого переліку персоналу.

Також серед СТО можна виділити авторизовані сервісні центри офіційних дилерів. Ремонт і обслуговування авто тільки у цих центрах зберігає гарантію дилера на автомобіль.

В лексиконі існує таке поняття як «гаражні СТО». Під цим терміном мається на увазі автомайстри, які працюють самі і, не маючи змоги орендувати відповідне приміщення, надають послуги з ремонту та обслуговуванню у своїх власних чи орендованих гаражах у гаражно-будівельних кооперативах.

Сучасні СТО, можуть надавати послуги якісно і швидко тільки у випадку, якщо у них є свій склад запчастин і комплектуючих. Як правило, на сучасних СТО є окрема кімната для відпочинку клієнтів, обладнана телевізорами, а також іноді і дисплеями, де видно процес ремонту автомобіля, орієнтовний час закінчення робіт, сповіщення про закінчення роботи та ін.

За спеціалізацією можна поділити СТО на:

  • загальні СТО
  • студії автотюнінгу
  • СТО із кузовного ремонту і відновлення
  • СТО із ремонту АКПП
  • СТО із ремонту автоелектрики
  • студії автодетейлінгу
  • СТО із ремонту вантажних, комерційних авто і автобусів

Внаслідок великої кількості автомобілів, послуги СТО є доволі затребувані, але і конкуренція між ними присутня. За даними одного із інтернет-довідників у Києві, наприклад, ведуть діяльність більше 1,5 тис. автосервісів різних типів[1].

Для всіх типів СТО характерна наявність таких виробничих і клієнтських зон:

  • стоянка для машин
  • приміщення-магазин для реалізації аксесуарів для автомобілів і запчастин
  • приміщення для виконання ремонтних робіт і рихтування, фарбування і т. д.


Головні принципи роботи СТО

При надходженні машини проводиться попередня діагностика. Якщо власник вирішує залишити ТС на обслуговування, він повинен підписати відповідний договір з представником станції. Далі вноситься оплата за послуги СТО[2] (за попередньою згодою можна внести частину суми, це залежить від правил конкретної СТО). Якщо виконувані роботи займають більше одного дня, клієнту видають спеціальні квитанції (талони, жетони і т. д.), в деяких випадках за виконанням ТО власник може спостерігати через «галерею» або оглядове вікно в стіні приміщення. Після завершення роботи клієнт забирає машину особисто, обов'язково пред'являючи документи, що підтверджують право власності на авто....

Тема: Діагностичне обладнання для двигунів

Все обладнання для діагностики двигунів можна поділити на три основні групи:

1) сканери блоків управління двигунами;

2) вимірювальні прилади;

3) тестер виконавчих пристроїв і вузлів двигуна.

Перша група приладів являє собою набір пристроїв, призначених для встановлення зв'язку з блоками управління автомобілів і виконання таких процедур, як читання і стирання помилок, читання поточних значень датчиків і внутрішніх параметрів системи управління, перевірка працездатності виконавчих пристроїв, адаптація системи управління при заміні окремих агрегатів автомобіля або при капітальному ремонті двигуна. Ця група діагностичних приладів розвивається дуже динамічно, і кожний рік з'являються все більш вдосконалені сканери. Сканери можна порівнювати один з одним по таких параметрах, як таблицях застосування  по типах автомобілів і переліку автомобільних систем, набір функцій, реалізованих в сканері по кожному автомобілю або системі, способу модернізації програмного забезпечення. У поєднанні з ціною пристроїв можна скласти порівняльну таблицю, яка дасть приблизне уявлення про те, чи варто придбавати дану модель сканера.

Фірми-виробники сканерів не мають прямого зв'язку з виробниками автомобілів і, отже, з 10 моделей автомобілів даного року випуску завжди можна знайти один-два, які були пропущені при проектуванні сканера - про це виробник взнає тільки від кінцевих покупців або не взнає зовсім.

За оцінками ряду автосервісів, що активно займаються діагностикою, мати набір сканерів для всіх автомобілів з розширеними можливостями (аж до адаптації) економічно недоцільно, а при відсутності належно підготовленого персоналу ще і небезпечно неправильні дії при втручанні в роботу блоку можуть привести до погіршення роботи ЕСУД і створити проблеми у відносинах з клієнтом. При виборі моделей сканерів треба брати до уваги спеціалізацію сервісу і перелік моделей, що найчастіше обслуговуються (наприклад, якщо до вас в рік приїжджає один автомобіль Fiat, то придбавати сканер спеціально для його обслуговування навряд чи доцільно).

Крім того, можна мати один-два сканери зі середнім набором функцій, але з широким набором моделей автомобілів - при цьому ви в більшості випадків вирішуєте поставлені задачі, а функціональні нестачі сканерів компенсуєте за допомогою універсального обладнання з другої і третьої груп.

У другій групі приладів зібрані пристрої, які можна використати для діагностики будь-яких двигунів незалежно від способу управління. Всі ці пристрої застосовують для виявлення несправностей, а також для перевірки свідчень сканерів, оскільки жодна електронна система не може перевірити саму себе з абсолютною достовірністю - наприклад, підсмоктування повітря у впускному колекторі може викликати появу повідомлення про відмову витратомір повітря і т. д. При відсутності перерахованих нижче приладів часто приймається рішення про заміну того або інакшого датчика без належної перевірки, що згодом може виявитися невірним. Нижче приведені найбільш відомі представники цієї групи пристроїв.

Газоаналізатори. Якщо для карбюраторних двигунів досить мати двухкомпонентний газоаналізатор, то з новими, оснащеними каталізаторами, лямбдою-зондами і т. д. цього недостатньо - для вимірювання складу вихлопних газів инжекторного двигуна необхідний чотирьохкомпонентний газоаналізатор з підвищеною в порівнянні з двухкомпонентним точністю вимірювання і з розрахунком співвідношення повітря-паливо.

Вимірювачі тиску. До цієї групи приладів, крім давно відомого всім працівникам автосервісу компресометра, потрібно, передусім, віднести тестер тиску палива, якого не було в автосервісах, розрахованих на ремонт карбюраторних автомобілів. Головні характеристики цього приладу - діапазон тиску (, що вимірюється від 0 до 0,6...0,8 МПа) і перелік перехідних штуцеров для підключення до паливних систем різних автомобілів. Сюди відносяться тестер витоків клапанно-поршневой групи, що дозволяє більш точно в порівнянні з компрессометром визначити місце і характер порушення герметичності камери згоряння, вакуумметр, що забезпечує оцінку правильності роботи впускної системи двигуна, і тестер протитиску каталізатора, що дозволяє оцінити пропускну спроможність каталізатора.

Спеціалізований автомобільний тестер. При ремонті контактних систем запалювання для пошуку відмов в цій системі часто буває досить спеціалізованого автомобільного тестер. Для діагностики електронних систем запалювання на перший план вийдуть автомобільні осцилографи і мотор-тестер, що володіють в порівнянні з ними набагато великими можливостями.

Стробоскопи. Хоч установка запалювання в більшості инжекторних двигунів неможлива, перевірочні значення для систем запалювання існують, і своєчасне визначення невідповідності розрахункового і реального кутів випередження запалювання часто допомагає визначити характер несправності. Для перевірки кута випередження запалювання в инжекторних двигунах необхідні стробоскопи, обладнані регулюванням затримки спалаху, оскільки ці двигуни звичайно не мають окремої мітки для установки випередження запалювання.

Спеціалізовані автомобільні осцилографи. Ці прилади мають набір спеціалізованих датчиків (високе напруження, розрідження, струм) і спеціальну систему синхронізації з обертанням двигуна за допомогою датчика струму свічки першого циліндра, який дозволяє діагностувати ЕСУД по будь-яких параметрах. При цьому вони зберігають можливості універсального осцилографа і можуть використовуватися для перевірки роботи практично всіх електричних ланцюгів автомобіля. Крім того, вони можуть замінювати ряд окремих пристроїв, вживаних для діагностики - наприклад, при наявності в складі автомобільного осцилографа датчика не потрібно придбавати вакуумметр.

Мотор-тестер. Вимірювальна частина мотора-тестер в основному співпадає з вимірювальною частиною автомобільного осцилографа. Відмінність мотора-тестер полягає в тому, що він може не тільки відображати осцилограмми будь-яких ланцюгів, що вимірюються, але і виробляти комплексні оцінки роботи двигуна відразу по декількох параметрах (динамічна компресія, розгін, порівняльна ефективність роботи циліндрів і т. д.). Це дозволяє істотно знизити час на пошук несправності. При закупівлі обладнання також необхідно врахувати, що невід'ємною частиною мотора-тестер часто є такі пристрої, як газоаналізатор, стробоскоп і т. д., тому, хоч ціна мотора-тестер досить висока, при його купівлі переплата в загальній сумі буде відносно невелика в порівнянні з придбанням окремо автомобільного осцилографа, газоаналізатора і стробоскопа.

Третя група приладів являє собою обладнання для поглибленої перевірки ЕСУД і її окремих вузлів. У її склад входять приведені нижче прилади.

Імітатори сигналів датчиків. Призначені для перевірки реакції блоку на зміну сигналів окремих датчиків (наприклад, датчиків температури або положення дроссельной заслонки) - в деяких випадках блок управління може не реагувати на зміну сигналу від датчика, і цей факт може бути сприйнятий як відмова датчика.

Тестер форсунок. На самому початку розвитку діагностики такі пристрої мали великий попит на ринку. Однак останнім часом перевага віддається стендам чищення і перевірки форсунок, в функції яких входить перевірка, а при необхідності і чищення форсунок. За допомогою цих стендів можна розширити набір платних послуг, віддача від яких з кожним роком збільшується.

Вакуумний насос. Цей прилад дозволяє перевірити працездатність виконавчих пристроїв, що приводяться в дію розрідженням у впускному колекторі ( клапан продування каталізатора), а також виконати перевірку датчика розрідження у впускному колекторі на непрацюючому двигуні.

Тестер свічкою запалювання. Дозволяє візуально перевірити роботу свічкою запалювання без установки їх на двигун. У деяких тестер існує можливість перевірки свічки під тиском, т. е. в умовах, наближеним до реальних.

Високовольтний розрядник. З його допомогою можна перевірити роботу системи запалювання автомобіля на навантаження, наближене до реальної. Для систем запалювання з механічним розподільником використовується розрядник з повітряним зазором 10 мм, для сучасних систем запалювання без розподільника - 20...21 мм.

Перераховані пристрої можуть використовуватися при діагностиці різних типів машин, однак самим головним «інструментом» є людина, оскільки саме від нього залежать правильні висновки з свідчень величезної кількості різних приладів.

Фундаментальні діагностичні прилади, мотор-тестер, сканери і газоаналізатори в більшості випадків дозволяють отримати вичерпний об'єм даних по досліджуваному двигуну. Однак нерідко трапляється, що застосування сучасних базових засобів діагностики буває неможливим, недостатнім або малоефективним. Наприклад, далеко не до всіх машин можна підключити сканер. Навіть підключивши його, можна не виявити збережені коди помилок. Може виявитися і так, що дефект не виявляється в спотворенні електричних сигналів і не відбивається істотно на якості згоряння паливної суміші. У цьому випадку і мотор-тестер, і газоаналізатор будуть також безсилі. Незважаючи на колосальні здібності приладів «великої трійки» вони не в змозі охопити всі області інформаційного поля, що відображає поточний стан двигуна і його систем.

У цьому складається одна з причин того, чому інструментарій універсального діагноста не обмежується трьома типами обладнання. Існує широкий асортимент додаткових приладів і пристосувань, використовуючи які можна отримати специфічну діагностичну інформацію. Часом саме вона дозволяє виявити несправність.

Нерідкі ситуації, коли базовий прилад вказує на порушення працездатності однієї з систем двигуна. Допустимо, свідчення газоаналізатора вказують на неправильне дозування палива. Щоб встановити причину відхилення від норми, локалізувати несправність, потрібно провести додаткові покрокові перевірки (проконтролювати роботу паливного насоса, форсунок і т. д.). При цьому не обійтися без допоміжного обладнання. Або, наприклад, сканер зафіксував помилку в роботі датчика системи управління. Далі необхідно з'ясувати, чим викликана помилка: відсутністю живлення, несправністю самого датчика або дефектами вихідних електричних ланцюгів. Для цього також потрібно допоміжні прилади.

Допоміжне обладнання. Спектр допоміжного обладнання широкий. Особливо велика кількість приладів пропонується для дослідження в областях, в яких  інформаційність основного діагностичного обладнання невисока, або відсутній зовсім. Діагностика стану механіки двигуна, що виконується за допомогою мотора-тестер, не дозволяє з абсолютною достовірністю судити про міру її зносу. Саме тому існує немало приладів, що дозволяють підтвердити виниклі підозри про неполадка іншими коштами.

Компресометр - прилад для визначення тиску в камері згоряння в кінці такту стиснення в режимі прокрутки двигуна стартером. Цей параметр характеризує стан поршневої групи і клапанного механізму.

Якщо компресометр використовується в професійних цілях, перевага потрібно віддавати моделям з гнучким з'єднувальним шлангом, що дозволяє легко приєднати прилад в двигунах з утрудненим доступом до свічкових отворів. Для зручності роботи необхідний зворотний клапан для виміру компресії одним оператором, а також швидкознімний роз'єм - для заміни адаптерів. Досить мати 3...4 адаптери для різних типів свічкового різьблення. Непогано, якщо в комплект компресометра входять мітчики для відновлення свічкових різьб. Корпус манометра повинен бути захищений удароміцною пластмасою або гумою. Високої точності від манометра не потрібно, оскільки для аналізу використовується величина відхилення компресії в різних циліндрах.

Тестер негерметичності надпоршневого простору дозволяє не тільки визначити міру герметичності камери згоряння, але і встановити причину її порушення. Для цього в досліджувану камеру згоряння з поршнем в положенні верхньої мертвої точки (ВМТ) подається стисле повітря. Тиск нагнітання регулюється редуктором і встановлюється по манометру. Про величину витоків судять по різниці свідчень тиску повітря, що подається і тиску, що створюється в камері згоряння. Чим вона вище, тим менш герметичне надпоршневое простір. У разі негерметичності причина витоків визначається у напрямі витікання стислого повітря (у вихлопну систему, у впускний колектор, в отвір масляного щупа і т. д.).

Крім відповідності підвищеним вимогам міцності і надійності з'єднань, хороший тестер відрізняє оснащення надійним редуктором для плавного регулювання тиску нагнітання і набором адаптерів для різних типів свічкових отворів. Шкали манометрів мають градуювання, що зручно читається. Для забезпечення достатньої чутливості прилад повинен бути розрахований на максимальний робочий тиск 0,6...0,7 МПа.

Ендоскоп - важливий прилад, оскільки цей єдиний засіб, який дозволяє без трудомісткого розбирання двигуна з абсолютною точністю зробити висновок про міру зносу стінок циліндрів, величині нагару, міри пошкодження днищ поршнів або поверхонь клапанів. Ендоскоп також з успіхом застосовують для зовнішнього обстеження двигуна і навісного обладнання у важкодоступних місцях.

Як інструмент для діагностики двигуна ендоскоп повинен володіти рядом особливостей. Практика показує, що оптимальний ендоскоп повинен мати як мінімум два зонди (прямий і шарнірний) лінзового типу діаметром 6...8 мм. Гнучкі оптоволоконні зонди для рухової діагностики непридатні. Вони дають дуже спотворене, вузкопериферійне зображення, до того ж їх оптичні можливості нижче, ніж у лінзових, що знижує імовірність правильної інтерпретації зображення. Частіше за їх використовують для дослідження закритих порожнин кузова.

Стетоскоп призначений для виявлення сторонніх шумів, що свідчать про ненормальну роботу механічних систем двигуна.

З одного боку, інформація, що отримується з його допомогою, носить суб'єктивний характер, і її оцінка залежить, головним чином, від досвіду діагноста. З іншого боку, при наявності відповідного досвіду і практики застосування стетоскопа легко дозволяє встановити джерело сторонніх звуків. Наприклад, не складе труднощів швидко визначити, де прихований дефект - в двигуні або навісному обладнанні. Для цього не зажадається знімати привідний ремені.

Використовуючи стетоскоп, в більшості випадків можна чітко визначити стукіт підшипника генератора, гідропідсилювача або натяжного ролика ременя газорозподільного механізму (ГРМ). У деяких моделей двигунів такі несправності виникають із завидною періодичністю.

Вакуумметр широко використовується для вимірювання розрідження при дослідженні всіх типів бензинових двигунів. У двигунах, обладнаних дроссельной заслонкой, його частіше за все використовують для виміру розрідження у впускному колекторі - інтегрального параметра, що залежить від багатьох чинників. По його свідченнях можна визначити несправності в сумішоутворенні, системі газорозподілу (пов'язаних з несправністю, неправильним регулюванням або незадовільним станом клапанів), системі запалювання (викликаних порушенням кута випередження запалювання. Всі вони приводять до неякісного згоряння палива. Виконавши на початковому етапі роботи цей нескладний тест, можна швидко виключити широку область пошуку. Вакуумметр в цьому випадку не дозволяє локалізувати несправність, а лише вказує на її наявність або відсутність.

Крім вимірювання розрідження у впусканні, вакуумметр можна використати для контролю тиску в локальних точках інших систем двигуна: вентиляція картера, продування адсорбера, рециркуляції вихлопних газів і інш. За допомогою багатьох приладів даного типу можна вимірювати як розрідження, так і невисокий надлишковий тиск. Це дозволяє додатково визначати, наприклад, тиск надува в турбодвигунах і навіть тиск подачі насоса карбюраторного двигуна.

Установка для локалізації точок підсмоктування повітря, на думку фахівців, є однією з самих корисних розробок останнього часу. Вона призначена для швидкого виявлення місць негерметичності впускного колектора, вихлопної, вакуумної систем і системи охолоджування. Установка працює від бортової мережі автомобіля і надзвичайно проста в експлуатації. У випробувану систему нагнітається газоподібна речовина білого кольору. Заздалегідь всі вихідні, ті, що повідомляються з атмосферою отвору досліджуваного об'єму закриваються вхідними в комплект приладу заглушками. Місце негерметичності визначають по наявності витікання продукту. З альтернативних методів визначення місця витоку можна згадати обробку на працюючому двигуні підозрілих місць спеціальними спреями, соляркой або бензином. Попадання їх пар разом з повітрям, що засмоктується в двигун спричиняє підвищення його оборотів, що і сигналізує про наявність підсмоктування Ці способи дуже незручні в застосуванні, а обробка бензином ще і пожежонебезпечна

Ультразвукові детектори є різновидом приладів для пошуку місць витоків. На жаль, вони дуже дорогі.

Комплект для вимірювання тиску палива - основний діагностичний інструмент при дослідженні гідравлічної частини пристроїв вприску палива  всіх типів. З його допомогою можна перевірити працездатність паливного насоса, фільтра, регулятора тиску, дозатора палива і інш.

Поступаючі в продаж комплекти розрізнюються головним чином набором адаптерів, службовців для підключення до паливних систем автомобілів різних виробників. Випускаються універсальні і спеціалізовані комплекти, відмінні по ціні. При виборі комплекту потрібно мати на увазі, що абсолютно універсальних наборів адаптерів не існує.

Тестер електромагнітних форсунок являє собою електронний пристрій, що імітує сигнал управління форсунками різної тривалості і частоти. Він дозволяє перевірити працездатність електромагнітного клапана форсунки на різних режимах роботи. Працездатність визначається по звуку спрацювання електромагніту при подачі на нього керуючого сигналу від тестер.

Якщо використати тестер спільно з комплектом для вимірювання тиску, можна отримати інформацію про відносну пропускну спроможність форсунок. Вона визначається по різниці величини падіння тиску в паливній рейці при рівній кількості циклів уприскування кожної форсунки.

Лампи-пробники ланцюга форсунки і відмінність від тестер застосовуються не для перевірки самих форсунок, а для експреса-діагностики електричного ланцюга управління форсунками. З їх допомогою швидко і наочно можна визначити, чи поступають на форсунку керуючі імпульси від ЕСУД.

При проведенні тесту лампа з відповідним роз'єм вставляється в кабельну частину роз'єм форсунки. У режимі прокрутки двигуна стартером, коли частота обертання колінчастого вала двигуна невисока, наявність керуючих імпульсів контролюється по спалахах лампи. Такий тест доцільно виконувати, коли машина не заводиться.

Лампи не так прості, як це може показатися. Їх опір підібраний відповідним опору соленоїдного клапана форсунок. Цим гарантується повна ідентичність електричних процесів в ланцюгу управління штатним умовам. Універсальний комплект включає декілька типів ламп-пробників з різними характеристиками і роз'єм. Він ідеально підходить для діагностів, працюючих по виклику.

Мультиметр з повною основою можна назвати настільним приладом діагноста. Завдяки своїй універсальності він можна застосовуватися практично на будь-якому етапі дослідження. Дуже часто його використовують як самостійний інструмент. Іноді - спільно зі сканером або мотором-тестер. Мультиметр дозволяє проконтролювати параметри бортової мережі, перевірити припущення про обриви або замиканиях в проводці, в простій формі перевірити працездатність датчиків і виконавчих механізмів, в тому числі перед їх установкою на автомобіль. Прилад можна використати для вимірювань в режимі руху.

Необхідно підкреслити, що для цілей діагностики потрібно використати спеціалізовані автомобільні мультиметри. Вони мають ряд відмінностей від аналогічних універсальних приладів. Передусім, ця наявність специфічних режимів: вимірювання частоти обертання колінчастого вала, тривалості, частоти і скважности проходження імпульсів (наприклад, тривалість уприскування палива), вимірювання величини кутового інтервалу накопичення енергії котушкою запалювання.

У моделях з розширеним набором функцій використовуються спеціальні датчики, можуть в широкому діапазоні значень вимірювати температуру, розрідження і тиск рідин і газів, постійні і змінні струми великої величини, наприклад, струм стартера в момент пуску двигуна. Автомобільні мультиметри останнього покоління володіють ще однією дуже корисною функцією - вони здатні запам'ятовувати випадково виникаючі, короткочасні (тривалістю від 1 мс) коливання електричних сигналів, що вимірюються, т. е. фіксувати збої, викликані різними причинами.

Імітатор сигналів справних датчиків в діагностичному процесі виконує двійчасту функцію. По-перше, він підвищує імовірність прийняття правильного рішення при вказівці інших діагностичних коштів, наприклад сканера, на несправність якого-небудь датчика системи управління. У цьому випадку, підключивши замість «підозрюваного» імітатор і аналізуючи реакцію системи управління, можна легко присудити остаточну. По-друге, імітатор можна використати для надання на систему управління яких-небудь випробувальних впливів. Це часто потрібно для того, щоб зрозуміти алгоритм роботи системи, взаємозв'язок її елементів. Наприклад, за допомогою цього приладу можна легко змоделювати режим прогрівання двигуна. Вимірюючи тривалість уприскування палива, можна зрозуміти, як вона залежить від температури двигуна.

Прилади, що мають найбільше число функцій і, відповідно, більш дорогі, імітують плавно змінні по рівню характеристики датчиків опору, напруження, частоти і дворівневий сигнал датчика кисню. Вони мають автономне живлення і забезпечені рідкокристалічним дисплеєм. Більш дешеві версії не мають дисплея, регулювання рівня сигналів у них ступінчаста і, як правило, в меншому діапазоні.

Тестер-розрядник - засіб експреса-діагностики систем запалювання всіх типів і конструкцій. Він дозволяє швидко встановити, наскільки ефективно система накопичує і віддає енергію. Перевірка іскряним розрядником носить комплексний характер, результат інтерпретується на рівні «працює - не працює». У разі несправності для пошуку причини (провід - розподільник - котушка - електронний модуль) необхідні додаткові діагностичні кошти.

Тестер-розрядники випускаються на два рівні напруження: К) і 25 кВ. Перші - для контактних систем запалювання, другі - для електронних систем підвищеної енергії.

Набір приставок для доступу до первинного ланцюга системи запалювання використовується при діагностиці сучасних систем запалювання, в яких первинна напруга на котушку запалювання подається через роз'єм, а не на відкриті клеми. У цьому випадку при знятті характеристик запалювання і при визначенні балансу потужності по циліндрах існує проблема доступу до контактів первинного ланцюга. Проколювання ізоляції проводів шпилькою не завжди забезпечує досить надійний контакт і загрожує коротким замиканням з важкими наслідками.

Вийти з скрутного положення можна скориставшись Т-образними приставками, які забезпечені двома виводами для надійного приєднання вимірювальних приладів. Їх підключають до роз'єм первинного ланцюга котушки, в розрив ланцюга.

Універсальний набір з'єднувачів призначений для зручності, надійності і безпеки виконання електричних вимірювань. Він незамінний при вимірах електричних сигналів на контактах будь-якої конфігурації в  роз'єм без небезпеки їх короткого замикання. Ця непроста процедура звичайно багато разів ускладнюється, якщо роз'єм розташований в незручному для доступу місці. Для зручності в набір, крім різних типів контактних штирів входять декілька проводів-подовжувачів що дозволяють нарощувати і розгалужувати вимірювальні лінії.

Цим переліком приладів і пристосувань огляд допоміжного обладнання для діагностики двигуна не обмежується. Насправді його асортимент набагато ширше. Оптимальний склад допоміжного обладнання може варіюватися в залежності від ваших цілей і коштів.

Тема; Стенди для перевірки і регулювання кутів встановлення керованих коліс

Одним з найважливіших діагностичних стендів для автосервісу є стенд діагностики і регулювання кутів установки коліс або стенд регулювання розвал-сходження коліс. Вони застосовуються після кожної заміни або ремонту основних частин ходової частини автомобіля, важелів, сайленблоків, опор амортизатора, кульових опор та інших елементів, які впливають на стан колеса відносно один одного для прямолінійного руху. В разі неправильного встановлення кутів установки коліс виникає велика сила тертя на шини, коли водій намагається кермом вирівняти рух прямолінійно, а важелі створюють протидію цій силі, і вся компенсація сили відбивається на стертості гуми. Ще не маловажно, що на великих швидкостях починає відводити автомобіль в сторону, що загрожує виникненню великого навантаження не тільки на шини, але і на рульовий механізм, який з часом зношується і з'являється великий люфт і стуки в рульовій рейці. Стенд розвал-сходження може бути різний по виду, виробнику, ціновій політиці, технології вимірювання кутів, але головна його задача - це точно визначити розвал, кут нахилу колеса у вертикальній площині, і сходження, кут повороту колеса в горизонтальній площині. При визначенні кутів установки враховуються безліч вимог, зношення шини, накачування шини, стан опор амортизаторів, стан сайлентблоков, важелів, стійок стабілізатора, а також важливу роль відіграє стан кузова автомобіля. Адже після кожного складного рихтування автомобіля бажано перевірити розвал-сходження, так як неправильне відновлення кузова спричинить за собою неможливість відрегулювати кути коліс.
Стенди регулювання кутів установки коліс бувають лазерні, інфрачервоні, 3D, 4D. За допомогою кожного з стендів можливо виконати регулювання кутів, але виникають безліч питань, які впливають на точність, швидкість, якість, зручність проведення робіт.
Лазерний стенд, це стенд старої технології, в якому за допомогою лазерного променя і дзеркал визначають положення колеса по вимірювального екрану з сіткою кутів. Цей метод не є точним, похибка кутів велика, але його дешевизна приваблює дуже багатьох майстрів. На точність може впливати правильність установки складових стенда, лазера, дзеркал, кронштейнів на колеса або екрану.
Інфрачервоні стенди більш точні, вимір відбувається без втручання людини. У вимірювальних голівках, які закріплюються на колесах, використовується електроніка і інфрачервона передача даних. На кожне колесо кріпляться вимірювальні головки, які мають по чотири інфрачервоних діода і камери CCD, два з них визначають кут сходження, а інші два кут розвалу коліс. Також всі чотири головки створюють замкнутий інфрачервоний контур. Тобто кожна головка бачить дві інших головки. Ще однією важливою особливістю є те, що при використанні інфрачервоного стенду враховується биття колеса, проводиться визначення положення колеса під різними градусами при прокручуванні. Ще одним важливий момент, враховуються положення передніх коліс при обертанні керма, проводиться перевірка биття рульового колеса. Інфрачервоні стенди дуже зручні і в програмному забезпеченні. Кілька операцій за вибором марки автомобіля і на екрані монітора ми побачимо заводські настройки, до яких і вирівнюють колеса при регулюванні.
3D стенди регулювання УУК є наступним етапом вимірювань кутів. Вони також є хорошим обладнанням для регулювання розвал-сходження коліс, але мають велику різницю в конструкції. У них також як і у інфрачервоних стендів застосовуються інфрачервоні діоди і камери, але відмінність у тому, що у інфрачервоних стендів вся електроніка розміщується в голівках, а у 3D стендів - на опорній стійці попереду автомобіля. На колеса кріпляться відбивачі, які також як в попередніх стендах повторюють кути коліс. Інфрачервоний сигнал відбиваючись від мішеней уловлюються камерами, і таким методом визначається кути колеса. Втручання людини до електроніки немає ніякого. Мішені не мають в собі будь-яких електронних компонентом, як в порівнянні з інфрачервоними стендами, відповідно немає впливу для нанесення шкоди електроніці. Переваги 3D в порівнянні з інфрачервоними стендами очевидні: 3D стенди вимагають рідше проводити калібрування; биття коліс проводиться одночасно для всіх чотирьох коліс прокаткою, а не для кожного колеса окремо; немає кнопок і впливу на електронні компоненти, так як використовуються відбивачі; процес визначення положень коліс відбувається одночасно і швидше.
4D стенди регулювання кутів установки коліс - це остання розробка, яка не тільки визначає положення коліс в просторі, але і відбувається автоматичне налаштування пошук мішені. Цей вид стенда може використовуватися тільки з платформним підйомником, так як на його бічні грані кріпляться напрямні і пересувний механізм для головок. Можна сказати, що він пропонується в комплекті з підйомником, так як настройка і калібрування проводиться на заводі. Такий вид стендів дуже дорогий, але аналогів по точності і швидкості вимірювання йому немає.

Тема: Обладнання для перевірки паливної апаратури

Комплект обладнання для діагностики систем Common Rail - NCT-1000 / CRDI -1000

За допомогою даного обладнання можливе повне тестування інжекторів, клапанів, насосів і паливних магістралей систем BOSCH, DELPHI і DENSO не знімаючи компоненти з автомобіля. Комплект не прив'язаний до конкретного виробника автомобілів чи моделі  Він підтримує системи BOSCH CP1, СР1CAV, CP3, CP3H, DELPHI, DENSO і ін. Звичайні електричні і пьезоінжекторні, клапана типу DRV, DRV2, DRV3, DBV4 і ін.

Діагностичний набір для контролю продуктивності зворотної гілки форсунок системи Common Rail - SMC-102-8

Призначений для діагностики 8-циліндрових дизельних двигунів системи упорскування Common Rail. Використовується для контролю продуктивності зворотної гілки форсунки (Bosch).

Тестер для проведення діагностики сучасних паливних систем MM-03

Cканер-тестер ММ-03 дозволяє проводити імітацію сигналів датчиків регулювання тиску і датчиків вимірювання тиску для повної діагностики паливного насоса і тиску в рампі, пілотного та попереднього уприскування, тиск відкриття інжектора, розпил інжектора, кількість палива. Адаптований до систем BOSCH, DENSO, DELPHI, SIEMENS.

Діагностичний набір контролю тиску ліній вихокого тиску (до 1600 bar) систем Common Rail - SMC-1005/1600

Призначений для роботи з ПНВД системи Сommon Rail з максимально розвиває тиском 1600 Bar. Оснащений високоякісним манометром, діаметром 100 мм в захисному кожусі з гелевим наповнювачем. Корпус манометра виконаний з нержавіючої сталі.

Діагностичний набір контролю систем Common Rail для насосів 

ПНВД Bosch (CP1, CP2, CP3, CP1H, CPN2 і ін.), Delphi, Denso (HP-0, HP-2, HP-4) - SMC-1005/1

Призначений для роботи  з паливопідкачувальними насосами ПНВД Bosch (CP1, CP2, CP3, CP1H, CPN2 і ін.), Delphi, Denso (HP-0, HP-2, HP-4). Прилад призначений ТІЛЬКИ для тестування ліній НИЗЬКОЇ ТИСКУ.

Діагностичний набір контролю тиску в зворотній магістралі форсунок систем Common Rail Bosch, Delphi, Siemens - SMC-1005/2

Діагностичний набір призначений для контролю тиску в зворотній магістралі форсунок систем уприскування Common Rail SMC-1005/2 дозволяє зробити виміри на пьезо інжекторах Siemens, Bosch, Delphi.

Установка для тестування та УЗ очищення форсунок CNC-602A

CNC-602A - стенд для перевірки й ультразвукового очищення форсунок інжекторних двигунів. Використовується для діагностики стану і відновлення працездатності більшості видів форсунок для інжекторних двигунів.

Стенд для діагностики і промивання інжекторів до 8 (4 очищення + 4 тестування) одночасно SMC-3001NEW

SMC-3001NEW - стенд для перевірки й ультразвукового очищення форсунок інжекторних двигунів. Використовується для діагностики стану і відновлення працездатності більшості видів форсунок для інжекторних двигунів. Ультразвуковий стенд SMC-3001 NEW виконує функцію очищення і тестування форсунок. Стенд SMC 3001 NEW може працювати на очистку 4 форсунок, паралельно тестуючи ще 4 форсунки.



Всі права захищені 2020
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати